2013. augusztus 6., kedd

Demjén Ferenc

Amikor abc sorrendben elkezdtem felsorolni a szívemhez közel álló zenészeket, előadókat, szerzőket már tudtam, hogyha D-hez érek, Demjén Ferenc lesz akit megemlítek. Szívhez szóló dalszövegekkel ajándékozott meg mindannyiunkat... no és nyilván nagyszerű énekhangját is mindenki ismeri. 

Balázs Fecóról szóló posztomban írtam olyat, hogy "spórolok" bizonyos dalok hallgatásával, egy-egy hangulathoz időzítem őket, olyan alkalmakra, amikor tudom hogy ez az egyetlen, ami segíthet megélni vagy túlélni egy-egy érzést, mikor mire van szükség. Így vagyok a Demjén dalokkal is. Ahogy a legdrágább és legfinomabb parfümöt sem locsoljuk magunkra literszám hétköznap, és a tökfőzelékhez sem pezsgőt iszunk, ezeket a dalokat is megilleti az a tisztelet, hogy ne háttérzeneként szóljanak, hanem igazán odafigyeljünk rájuk. Érdemes.

Itt van például egy ikonikus dal 1985-ből :


A Most kell eldönenem szólt az esküvőmön (17 évvel ezelőtt!), a mai napig nincs bál vagy lakodalom a Szerelemvonat , a Sajtból van a hold, az Iskolatáska és a Jégszív nélkül :) 
Utóbbit  kislányként olyan lelkesen fújtam, mintha akár egy kukkot is értettem volna belőle! :D

A személyes kedvencem a Várj míg felkel majd a nap című dal 1980-ból (igaz, hogy akkoriban még Halász Judit volt a favoritom :) ) 


Legszivesebben a teljes diszkográfiát felsorolnám, de ezt mások már megtették, bőséges információ lelhető fel itt: Wikipédia és érdemes ellátogatni a művész úr honlapjára is: Demjén Ferenc itt látható milyen gazdag életművet alkotott. 

Nektek melyik a kedvenc Demjén dalotok?












2 megjegyzés:

  1. Van nekem egy kis mp3 lejátszóm a műhelyben és azon különféle zenés válogatásokat hallgatok egész nap. Természetesen Demjén majdnem minden lemezen ott van.Demjén dalaiból, úgy zeneileg mint versileg árad a szabadság, az öröm, imádom hallgatni, ezért nincs tőle kedvencem. Minden dala egy "masterpiece".
    Én egyébként a Dire Straits mellett, no meg a Vangelis, Jean M.Jarre mellett magyar zenén nőttem fel: Edda, Korál, Dinamit, V Moto Rock, Konc Zsuzsa, kevésbbé a Hungária, R-go, Pokolgép műfajok és valamiért sosem bírtam Szörényit. Demjén, Vikidál és Balázs Fecó által sok magyar "infó" jött át nekem. Pataky nem volt ikon számomra, az Edda első két lemeze jó volt, aztán kiderült ugye, hogy a Slamo írta őket.
    Tehát Demjén jöhet bármikor. Nem spórolok vele...
    Volt egy rövid időszakom nemrég, amikor nem hallgattam magyar zenét egyáltalán, mert megutáltam ezt a jelenlegi megrendeléses nemzetpolitikai divatot, amikor minden magyarságra utaló zeneszámot felkaptak a nagy nemzeti ébredők, mintha most fedezték volna fel őket, vagy mintha eddig el lettek volna nyomva. Volt egy időszakos magyarság csömöröm, de szerencsére túltettem magam ezen és ma is ugyanúgy hallgatom őket, mint rég. Persze "my way", nem ahogy csomagolnak ma mindent.

    VálaszTörlés
  2. Hogyan tudnék élni nélküled - ehhez a dalhoz nagyon szép emlékeim fűződnek :)

    VálaszTörlés