2013. június 28., péntek

konyhakerti HAUL

A blogolással a beauty bloggerek fertőztek meg, rajtuk keresztül próbálok képben maradni az internetes nyelvhasználatot illetően is. Korábban például sosem hallottam a SWACH, HAUL, OUTFIT, DIY elnevezéseket. Mondjuk nem igazán tudok azonosulni azzal, amikor majmoljuk az angol nyelvet, főleg, ha a magyarban is mindennek megvan a maga megfelelője, de hát haladni kell a korral. 

Ha jól értem a HAUL az, amikor valaki elmegy vásárolni és megmutatja mit vett. Vannak bloggerek akik  igyekeznek magyarul megfogalmazni ezt, pl. a "zsákmány" vagy "vásárfia" elnevezést használják, nekem ez szimpatikusabb.
Maga a tény, hogy valaki virtuálisan megosztja miket vásárol és mi motiválta ebben, tulajdonképpen nagyon hasznos a többi potenciális vásárló számára, mert ezeket a HAUL beszámolókat általában SWACH-ok is követik amik terméktesztek, értékelések. Ezek segítenek eldönteni, hogy érdemes-e a többieknek is beruházni egy-egy termékre. 

A beauty blogok világa valóságos kincsesbánya a reklámszakembernek, hiszen ennél életközelibb információforrást aligha talál a vásárlási attitűdök kutatásához és reklámfelületnek is ideális például kozmetikai cégek számára. Nekem viszont az is mindig eszembe jut amikor olvasom őket, hogy mennyi időt, energiát, pénzt képesek a nők feláldozni szépségük oltárán és azon is mindig megdöbbenek mikor látom hogy mások a vásárláson keresztül tapasztalnak meg olyan érzéseket, amikért egyébként nem kellene boltba menni. Én is igénylem a szép ápolt megjelenést, de az a szenvedély amit másokból "egy plázás nap" képes kiváltani, számomra teljesen idegen. 

Ma reggel - amikor a kis konyhakertemben bolyongtam - hirtelen az jutott eszembe, hogy most pont úgy mászkálok itt, mint a csajok a plázában. Nézegetem a növényeket mint a kirakatokat, hol mi érik, hogy néz ki, milyen illata van, megtapogatom a gyümölcsöt hogy megérett-e, ha megkívánom leveszem, vagy ott helyben megeszem :) Azzal a különbséggel, hogy nem kell sorba állnom és ami körülvesz mind-mind az enyém - ingyen!

És most megmutatom a mai konyhakerti HAUL-t : 

Egy nagy tál barack a férjem szüleinek :)
Egy kis tál málna magunknak :)
Jelképes mennyiségű borsó nekem, nasi gyanánt.
(Ennyit kegyeskedtek meghagyni a madarak.)

A nem ehető szekcióban (virágoskert) is akadt néznivaló: 

egy megkésett liliom
(a többiek mostanra elnyíltak)
az impozáns kerti jukka...
...és az elnyűhetetlen sásliliom

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép mindened.
    Kerti jukka? A nevét nem tudtam, de nekem is van ilyenem, most nyílik. Tavaly kaptam a keresztanyámtól, akkor nem virágzott, Zoli már ki is akarta kapálni, hogy biztos elszáradt, nem hagytam, jól tettem, szerintem nagyon szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi ezt a virágot a házzal együtt "vettük". Először ki akartam én is kapálni, mert azt mondta a tulaj, hogy ez nem szokott virágozni. De végül inkább a környezetét tettem egy kicsit rendbe, és ettől megtáltosodott. Gondolom megörült, hogy láthatja ő is napfényt! :)
      A liliom és a sásliliom anyósom tenyészetéből származik, ő is rajong a virágokért.

      Törlés
  2. Nagyon jó volt veled "plázázni"! Magamra ismertem a kerti sétát illetően. Ilyen barackot meg málnát, ilyen friss borsót nem tudnak venni azok akiknek nincs kertjük. Az az ingyen termés azért kicsit tulzás, mert jócskán benne van a munkád hogy ilyen szépeket tudj fotózni, no meg a magokat se adták ingyen. A szépséges jukkádat megcsodáltam. Nagyon szép a kerted, csak gratulálni tudok hozzá! Még sok-sok ilyen konyhakerti HAUL-t kívánok neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó meglátás, igazad van, ez valóban nem teljesen ingyenes. :)

      De az is igaz, hogy a magok, az öntözővíz sőt még a permetszerek költsége együtt is elenyésző összeg ahhoz képest amit mások kenceficékre, ruhákra és egy rakat tök felesleges holmira költenek, gyakran nem is valós szükségletek kielégítésére, hanem a vásárlás öröméért.

      A kertben eltöltött idő sem biztos hogy több, mint amit mások kirakatnézegetésre fordítanak. :))) Tudom én, mindenkinek más okoz örömet, nekem például a kertecském, valószínűleg ez is egy "örökség".

      Törlés
  3. Jajj és képzeljétek, a málna a szomszédból költözött át :))) Na, az tényleg ingyen van :)))

    VálaszTörlés